Vakantie 2012, Roundtrip South-West US

Palm Springs (dag 3, Los Angeles)

Verslag 5 augustus, bezoek Los Angeles

Voor vandaag hadden we afgesproken om naar Los Angeles te gaan, een rit van ongeveer 2 uur. Lang, maar er was onderweg weer genoeg te zien. We zijn langs een windmolenpark gekomen, wederom groots van opzet. Hoe dichter we bij LA kwamen, hoe drukker het op de weg werd. Onderweg zagen we nog de zo bekende letters Hollywood. Helaas konden we ze niet meer vinden om er een foto van te kunnen maken en ze wat van dichterbij te kunnen bekijken. We hadden een parkeerplaats gevonden bij de Hollywood Boulevard en hebben de bekende Walk of Fame gedaan. We zijn heel wat sterren gepasseerd, zoals Bruce Willis, Walt Disney, Fleetwood Mac en zo veel meer bekende namen. Erg leuk om te doen en met ons zoveel meer toeristen. Het leek ons handig om LA op zondag te bezoeken, omdat het dan wat rustiger zou zijn. Er was inderdaad niet zoveel verkeer, alleen bij de Walk of Fame redelijk veel toeristen. De jongens zijn nog naar het museum Guiness book of Records geweest; Henk, Imelda en Fleur hebben toen bij Starbuck ff lekker rustig gezeten.

Natuurlijk zijn we daarna door Beverly Hills gereden. Hier mooie huizen gezien, maar nog niet de echt grote!! Heel toevallig kwamen we op de Mulholland Drive terecht. Dit is een kronkelende weg door de heuvels van LA waar je prachtige uitzichten hebt en daar hebben we de echt mooie, grote huizen/kastelen/villa's gezien. Wij denken ook beroemdheden te hebben gezien, zoals Matt Daemon. Daarna door naar Santa Monica, op weg naar de pier. Oh, wat zagen we daar een auto's en een mensen. Gelukkig was het al eind middag zodat veel mensen op weg naar huis gingen. We konden dan ook na lang zoeken een plekje vinden aan de boulevard. Met heerlijk zonnig weer naar de pier gelopen waar veel bedrijvigheid was. Zingende musicalsterren, het einde van route 66 en een prachtige branding. Erg leuk om allemaal te zien. Daarna richting Mainstreet waar we een erg leuk Thais restaurant vonden.

Heerlijk, maar dan ook heerlijk gegeten. Daarna weer de lange weg terug naar huis. Erg goed van Henk die alles heeft gereden, want het blijft erg druk met auto's rondom LA. We hebben ook nog even in de file gestaan, maar rond 2300 uur waren we dan eindelijk thuis. Voor mij het verslag schrijven aan de tafel buiten bij het zwembad met Henk, Chiel en Joost. Wederom een erg leuke dag gehad, weer veel gezien en voor morgen staan er weer andere plannen op de agenda. Het Joshua Tree National Park en daarna nog de laatste inkopen bij de Outlet. Voor woensdag is het plan naar San Diego te gaan. Donderdagavond richting het centrum van Palm Springs waar een soort folkloren-avond zal zijn.

Ach en zo hebben we alweer de laatste dagen in Amerika ingepland. Wat gaat het nu snel!!!

We genieten nog van de laatste warme dagen, van het grootste van dit land en de jongens nog van de laatste grote hamburgers!

Tot morgen.

Groetjes

Imelda

Tanja

Nog heel veel plezier op de laatste dagen in Amerika!

Marieke

Leuk Imelda, ik herken je stijl van schrijven (zonder je naam onderaan te hebben gelezen!) Geniet nog van de laatste dagen! Veel plezier!